ثبت نام


هفتاد و یکمین جلسه هیئت مدیره بنیاد

۱۴۰۱/۰۴/۲۰
461

هفتادمین جلسه هیأت مدیره بنیاد حامیان علم و فناوری ایران، روز دوشنبه 15 تیرماه 1401 باحضور آقایان دکتر رضا فرجی­‌دانا (رئیس هیأت مدیره)، دکتر محمدحسین امید (مدیرعامل)، دکتر علی سعیدی، دکتر محمدمهدی جعفری به صورت حضوری و آقایان دکتر محمدرضا ظهیرامامی و جواد فرهودی (به­‌صورت مجازی) در دفتر بنیاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه مباحثی از قبیل لزوم اظهار نظر بنیادهای دانشگاهی درمورد سند وقف در حوزه علم و فناوری، تقویت رابطه بنیاد با ستاد خیرین وزارت علوم، ایجاد تفاهم‌­نامه بین وزارت علوم و وزارت کشور درمورد بنیادهای دانشگاهی، برنامه‌­ریزی بنیاد برای حمایت بیشتر از جوایز علمی و کرسی‌­های پژوهشی، ضرورت انجام کمک­های نرم­‌افزاری در حوزه علم و فناوری، تشکیل اتاق فکر مربوط به خیرین در وزارت علوم، و تقویت شبکه‌­سازی و تعامل با خیرین بحث شد.

در ادامه آقای دکتر امید گزارشی از اقدامات انجام شده از جلسه قبل تاکنون ارائه کردند که در این فاصله اقداماتی نظیر تشکر از اعضای هیأت مدیره قبلی که در دوره جدید حضور ندارند و اهدای لوح تقدیر به آن‌ها، مذاکره با برخی بانک­‌ها برای سپرده‌­گذاری، سپرده­‌گذاری بخشی از نقدینگی بنیاد در بانک، وصول بخشی از کمک‌­های مردمی وعده‌­داده شده در گردهمایی شیراز، برنامه­‌ریزی برای اعطاء بیش از ۳۰۰ بورسیه دانشجویی برای نیم­سال اول سال­تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، برطرف شدن مشکلات سامانه پرداخت وام به دانشجویان به انجام رسیده است.

همچنین در این جلسه تشکیل کارگروه برای هر یک از اهداف و برنامه‌­های سالانه بنیاد (مصوب هیأت امنا)، ضرورت جذب نیروهای داوطلب برای پیش­برد اهداف مذکور مصوب شد که از جمله آن‌ها تلاش برای ثبت بنیاد در نهادهای بین­‌المللی و تأسیس کرسی‌­های پژوهشی است. از دیگر مصوبات این جلسه پیگیری پشتیبانی بنیاد از جایزه ابن‌­سینا بود.


گزارش شده از : تیم خبری بنیاد

Developed By Ali Dasmeh || JOP || Feb 2018